در اقدامی کم‌سابقه، دادگاه لاهه رای به نسل‌ کشی صهیونیست‌ها در غزه داد و از رژیم اشغالگر قدس خواست تا الزامات کنوانسیون منع نسل‌کُشی و انسان‌زدایی را در غزه رعایت کند.
کد خبر: ۱۴۴۲۵۶۴

به گزارش جام جم آنلاین، براساس رای دادگاه لاهه که پس از شکایت دولت آفریقای جنوبی از جنایات صهیونیست‌ها اعلام شده، این رژیم باید ظرف یک ماه آینده به ایجاد محدودیت دسترسی مردم غزه به آب و غذا و دارو پایان دهد.

رای دادگاه لاهه اولین واکنش جدی نهاد‌های بین المللی به بیش از ۱۰۰ روز جنایت صهیونیست‌ها در غزه است. این رای هرچند الزام‌آور نیست، اما از نظر افکارعمومی، چهره واقعی صهیونیست‌ها را برملا می‌کند.

شاید برای همین است که بنیامین نتانیاهو، این رای را شوکه‌کننده دانسته و تاکید کرده به جنایت در غزه ادامه خواهد داد. او حالا با این واقعیت دست به گریبان است که جهان با چهره واقعی ضدانسانی صهیونیسم آشنا شده و دیگر فریب دهه‌ها مظلوم‌نمایی را نخواهد خورد.

جنایت‌های اسرائیل در غزه، جهان را به این اجماع نظر رسانده که صهیونیست‌ها مشروعیت حاکمیت بر فلسطین را نداشته و حالا حتی دولت‌های غربی از ضرورت پایان انحصار در حکمرانی اسرائیل سخن می‌گویند.

افزون بر این، تلفات انسانی و خسارت شدید اقتصادی صهیونیست‌ها در این جنگ، شکاف داخلی عظیمی در اراضی اشغالی ایجاد کرده که خود را در قامت اعتراضات خیابانی در شهر‌های این اراضی نشان می‌دهد.

به باور صاحبنظران، ادامه این روند، به مهاجرت معکوس یهودیان از اسرائیل و در نتیجه نابودی این رژیم خواهد انجامید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها